Alsjeblieft. 7 gouden tips voor het schrijven van succesvolle wervende webteksten.

Tips die je verkopen, bestellingen en inschrijvingen flink laten stijgen.

En die je vandaag al online kunt toepassen.

Schrijftips die zich in de praktijk bewezen hebben

De tips die ik voor je verzameld heb komen van de succesvolle copywriters Brian Clark en Joe Sugarman.

Schrijvers die hun sporen in het vak meer dan verdiend hebben.

Deze beide copywriters zijn er stellig over: wervende teksten bouw je zin voor zin op.

Langzaam, logisch en overtuigend.

Daarbij is het net zo belangrijk hoe je iets zegt als wat je zegt.

Dat ‘zin voor zin opbouwen’ moet je echt letterlijk nemen. Te beginnen met je titel.

Deze moet zo prikkelend zijn dat hij de lezer de eerste zin van je artikel binnentrekt.

En die eerste zin moet op zijn beurt weer zo nieuwsgierig maken dat je door wilt gaan naar de tweede.

Uiteindelijk komt je lezer zo bij je aanbieding (of conclusie) aan waar je de deal kunt gaan sluiten.

Structuur van wervende webteksten

Laat je inspireren door de 7 tips waarmee je structuur kunt geven aan de opbouw van je online wervende teksten.

1. Maak allereerst meteen duidelijk dat je artikel de moeite waard is om er tijd in te steken.

Beloof daarom aan het begin van je tekst een beloning voor het lezen ervan.

Zo’n beloning maakt het leven van de lezer beter, makkelijker, spannender, rijker…

Verwerk die belofte in de titel en in de eerste zin(nen) van je artikel. Kijk hier hoe je dat doet:

leeg

2. Splits je tekst op in delen die steeds over 1 onderwerp gaan.

Zo’n onderwerp staat in dienst van het overkoepelende onderwerp van je tekst.

3. De bijschriften bij foto’s staan ook in dienst van de belofte die je aan de lezer doet.

4. Laat statistieken zien, gebruik testimonials, citeer experts en onderbouw wat je zegt met feiten.

Toon met heel specifiek bewijs aan dat je je belofte aan de lezer kunt waarmaken.

Dit verhoogt je geloofwaardigheid, betrouwbaarheid en autoriteit.

5. Wanneer je geloofwaardigheid en autoriteit hebt opgebouwd, ga je weer terug naar de lezer.

Herhaal de belofte zodat de lezer door blijft lezen.

6. Nu kun je je aanbod doen.

Doe dat op een heldere en zelfverzekerde manier waardoor er een grote mate van acceptatie bij de lezer ontstaat.

Sta voor wat je zegt.

Laat bijvoorbeeld zien dat je zo overtuigd bent van je product, dat je het een maand lang gratis laat uitproberen om te bewijzen dat alles wat je zegt waar is.

Of geef een niet-goed-geld-terug-garantie.

Goede garantievoorwaarden, service en support nemen de zorgen over het kooprisico bij je potentiële klant weg.

7. Tot slot vat je alles nog eens samen en kom je terug bij je belofte. Laat zien dat die belofte is ingelost.

Geloof me: deze tips werken.

Zeker wanneer je in je tekst onpersoonlijk vakjargon en ingewikkelde termen vermijdt.

En juist tot de verbeelding van je lezers spreekt met duidelijke, persoonlijke en heldere woorden.

Succes verzekerd!

Download 3 bruistabletten voor je blogkoppen


Cadeau! Minigids voor bruisende koppen. Ontvang de 3 triggers voor ultraeffectieve koppen en krijg direct meer lezers, meer omzet, meer impact.
IK WIL DAT!