Wat? Het boek Verleiden op internet. Hoe maak je een website onweerstaanbaar, 232 pagina’s.

Van wie? Aartjan van Erkel, zelfstandig internetcopywriter en schrijver van het populaire blog Schrijven voor internet.

Waarom dit een topboek is? Omdat dit vlot geschreven boek je met praktische voorbeelden laat zien hoe je je websitebezoekers verleidt tot meer bestellingen, inschrijvingen en reserveringen. Wat je daarvoor moet doen? Grotere en kleinere aanpassingen maken aan je homepagina, productpagina’s, tekstpagina’s, webformulieren, beeldmateriaal…

Van Erkel vergelijkt een website met een zelfbedieningswinkel op het net. Je komt er om een taak uit te voeren. Om iets te doen. En het liefst zo snel mogelijk ook. Anders ben je zo weg naar de volgende website. Omdat je je bezoekers natuurlijk wilt vasthouden, ga je je site gebruikersvriendelijk maken en ervoor zorgen dat je bezoekers meteen zien wat er te krijgen is, waar ze moeten zijn en wat ze moeten doen.

En verder? Het boek is opgesplitst in 4 delen waarin je leert hoe je zo’n gebruikersvriendelijke website maakt waar bezoekers blijven én bestellen.

1. Maak je homepage klaar voor vliegensvlug zakendoen
Over een informatieve intro op je homepagina, call to actions, websitetoptaken, webdesign…

2. Verleid én scoor met je productpagina’s
Over het voordeel van opsommingen met bullets, slimme fotografie, het winnen van vertrouwen, sociale bewijskracht, het weggeven van cadeaus en wederkerigheid, het onbewuste bij aankoopbeslissingen, gebruikersvriendelijkheid…

3. Schrijf leesbare tekstpagina’s, internetstijl
Over schrijftechnieken die pagina’s scanbaar maken, goede hyperlinks, spreektaal, algemene voorwaarden in gewonemensentaal…

4. Sluit de deal met je webformulier
Over de geheimen van verleidelijke online transacties, motiverende teksten in webformulieren, het ontwerpen van de ideale online verkoopdialoog…

Wanneer lezen? Nou, eigenlijk altijd. Maakt niet uit of je net je website aan het maken bent. Of al een kant-en-klare website hebt. Met dit boek in de hand ga je er nog eens kritisch naar kijken. En eindig je met een lange actielijst met slimme verbeterpunten. Je website is namelijk nooit af. Dat is nou net het leuke ervan.

Download 3 bruistabletten voor je blogkoppen


Cadeau! Minigids voor bruisende koppen. Ontvang de 3 triggers voor ultraeffectieve koppen en krijg direct meer lezers, meer omzet, meer impact.
IK WIL DAT!