Ken je dat? Je zoekt een specialist. Een echte professional.

Bijvoorbeeld een coach. Een tekstschrijver. Of een schoonheidsspecialiste.

Je googelt wat en krijgt een overweldigend aanbod te zien.

Oef, moeilijk kiezen want ze lijken allemaal erg op elkaar.

Behalve die ene, daar spat de passie, originaliteit en het vakmanschap van af.

De kans is groot dat je daar contact mee zoekt.

Herkenbaar? Zo zijn er op allerlei terreinen steeds meer professionals met een vergelijkbaar aanbod.

Ook op jouw terrein.

Tussen al die zelfstandigen wil jij opvallen.

Jezelf onderscheiden.

En gekozen worden.

Jezelf als sterk en onderscheidend merk profileren

Hoe kun je jezelf nu onderscheidend profileren en een sterk merk worden?

Niet door alleen een opvallende huisstijl te bedenken en te vertellen wat je doet.

Wel door authentiek te zijn.

Door te tonen waar je voor staat en welke meerwaarde je biedt.

Door een partner in de ambities van de ander te worden.

En te laten zien welke problemen jij voor die ander oplost.

Onder andere hierdoor gaan mensen je vertrouwen en zich met je verbonden voelen.

Je bent dan minder vervangbaar door een andere professional.

Daarnaast willen je klanten ook nog eens een hogere prijs voor je betalen.

En is de kans groot dat ze ambassadeur van je worden.

Je eigen DNA leren kennen

Om authentiek en onderscheidend te kunnen zijn, moet je eerst je eigen DNA leren kennen.

Weten wat bij je past, wat je wilt bereiken en voor wie je dat wilt doen.

Deze 9 vragen helpen je daarbij:

1. Wat is je visie?
2. Wat is je missie?
3. Wat drijft jou?
4. Wie is je doelgroep?
5. Wat is de behoefte van de klant?
6. Waar stel je de ander toe in staat?
7. Welke persoonlijke karaktertrekken passen bij jou als merk?
8. Welke waarden horen bij je merk?
9. Wat beloof je aan de klant?

Ondernemen begint dus met zelfkennis.

Weten wie je echt bent.

Om vervolgens een eigen aanbod te creëren waarmee je op een geloofwaardige manier de pijnpunten van jouw specifieke doelgroep oplost.

Daarna bepaal je pas welke looks, welk budget en welke middelen daarbij passen.

Je blijft in al je uitingen steeds duidelijk maken welke problemen je voor je doelgroep oplost.

En bent consistent in je verhaal.

Je helpt potentiële klanten te kiezen voor jou

Op deze manier bouw jij aan een geloofwaardige identiteit en aan relevantie en herkenbaarheid voor je doelgroep.

Je gaat opvallen tussen je concurrenten.

En creëert een voorkeurspositie in het brein van mensen.

Daarmee help je ze om tussen dat enorme aanbod te kiezen voor jou.

Authenticiteit een van de belangrijkste marketingtrends

Uit het marketingtrendonderzoek 2014 van Berenschot blijkt dat authenticiteit een van de belangrijkste marketingtrends van dit moment is.

Authenticiteit vergroot je geloofwaardigheid.

En geloofwaardigheid trekt klanten aan.

“Authenticity is when you actually believe the things you say and the things you do.” Simon Sinek

Download 3 bruistabletten voor je blogkoppen


Cadeau! Minigids voor bruisende koppen. Ontvang de 3 triggers voor ultraeffectieve koppen en krijg direct meer lezers, meer omzet, meer impact.
IK WIL DAT!